Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas

Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas

Birželį ir liepą įvykę pasaulinio garso atlikėjų „Guns N' Roses" ir Justin Timberlake koncertai parodė, kad žmonės aktyviau skiria pinigus nebe tradicinėms paslaugoms, o patirtims. Kokias perspektyvas tai žada Lietuvai, komentuoja „Luminor" banko vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas.

Turizmui reikia ne mažesnių kainų, o daugiau renginių
Pastarąjį penkmetį Lietuvos turizmo sektorius patyrė daug sunkių išbandymų: COVID-19 karantino ribojimai ir Rusijos karinė invazija Ukrainoje ženkliai sumažino į Lietuvą atvykstančių užsienio turistų srautą, kuris iki šiol neatsistatė į 2019 m. lygį. Be to, sparčiai kylančios restoranų, kavinių, apgyvendinimo bei kitų turizmo paslaugų kainos sumažino tarptautinį Lietuvos turizmo sektoriaus konkurencingumą.

„Pavyzdžiui, apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų kainų lygis Lietuvoje per penkmetį išaugo nuo 71 iki 86 proc. ES vidurkio ir jau yra didesnis nei turistų pamėgtoje Ispanijoje. Šias tendencijas patvirtina ir turistų išlaidų statistika: į Lietuvą atvykstančių užsienio turistų išlaidos 2024 m. vis dar buvo mažesnės nei 2019 m., o į užsienio šalis atostogauti išvykstančių Lietuvos piliečių išlaidos auga kaip ant mielių", - teigia Ž. Mauricas.

Pasak ekonomisto, 2024 m. užsienio turistai Lietuvoje išleido 967 mln. Eur, o lietuviai užsienyje - 1,178 mlrd. Eur, tad tarptautinio turizmo išlaidų balansas buvo neigiamas, minus 211 mln. Eur.

„Vėsi ir lietinga šių metų vasara dar labiau pablogins mūsų turizmo išlaidų balansą, tad Lietuvai reikia ieškoti kūrybingų būdų, kaip paskatinti lietuvius atostogauti savo šalyje bei prisitraukti turistų iš užsienio šalių. Lietuva nebėra žemų kainų šalis, tad turistai nėra linkę plačiai atverti savo pinigines pirkiniams bei tradicinėms apgyvendinimo ir maitinimo paslaugoms. Dėl to Lietuvai reikėtų organizuoti daugiau laisvalaikio, kultūrinių bei verslo renginių, kurie pritrauktų tiek vietinius, tiek ir užsienio turistus", - sako jis.

Išlaidauja ne tik koncertams, bet ir jų metu
Birželio 6 d. Dariaus ir Girėno stadione vykęs Justin Timberlake koncertas išsiskyrė ne tik pasaulinio lygio pasirodymu, bet ir aktyviu žiūrovų vartojimu - „Luminor" banko išmaniųjų POS terminalų duomenimis, vidutinė vieno atsiskaitymo suma siekė apie 15 eurų.

Po mėnesio, liepos 10 d., Kaune vykusio „Guns N' Roses" koncerto metu fiksuota šiek tiek mažesnė - apie 14 eurų - vidutinė pirkimo suma. Šie skaičiai atskleidžia, kad didelio masto muzikos renginiai ne tik pritraukia tūkstančius žiūrovų, bet ir skatina aktyvų vartojimą vietoje, o tokie duomenys tampa svarbūs ne tik renginių organizatoriams, bet ir verslams, planuojantiems savo paslaugų pasiūlą masiniuose renginiuose.

Vartojimu neatsilieka ir krepšinis
Panašios atsiskaitymų tendencijos vyravo ir Lietuvos krepšinio lygos (LKL) finalų serijos rungtynių metu. Vidutinės pirkimų vertės svyravo nuo 10 iki 20 Eur - ši suma panaši į vasaros koncertų metu stebėtus rodiklius.

Analizuoti duomenys yra iš „Luminor" banko įdiegtų išmaniųjų POS kasos terminalų. Duomenys fiksuoti per grupės „Guns N' Roses" koncertą liepos 10 d.  bei Justin Timberlake koncertą birželio 6 d. Kauno Dariaus ir Girėno stadione.

Apie „Luminor":
„Luminor" yra pirmaujantis nepriklausomas bankas Baltijos šalyse ir trečias pagal dydį finansinių paslaugų tiekėjas regione. Mes aptarnaujame asmenų, šeimų ir verslo finansinius poreikius. „Luminor" siekia gerinti savo klientų ir namų rinkų finansinę sveikatą bei skatinti jų augimą. Daugiau informacijos rasite čia.

Daugiau informacijos: Birutė Eimontaitė 

Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!