Prieinamumas

Prieinamumas

Prieinamumas

Siekiame savo klientams teikti kasdienės bankininkystės paslaugas kurios yra paprastos ir prieinamos bet kada ir bet kur. Todėl vadovaudamiesi tarptautiniais ir nacionaliniais prieinamumo teisės aktais, nuolat tobuliname prieinamumo sprendimus.

Paslaugų ir skaitmeninių kanalų prieinamumas

Tam, kad užtikrintume informacijos klientams aiškumą ir lengvą suprantamumą, nuolat peržiūrime savo paslaugų teikimo sąlygas, sutartis ir kitus dokumentus. Kviečiame susipažinti su atnaujintomis „Luminor“ paslaugų teikimo bendrosiomis taisyklėmis, kurios paruoštos lengvai suprantama kalba.

Naujose „Luminor Black“ mokėjimo kortelėse yra įdiegta speciali dizaino detalė, vadinamasis linkis (ang. blind cut), padedantis žmonėms su regos negalia. Dėl savo fizinių savybių, tokia išpjova leidžia vartotojams suprasti, kad tai yra banko mokėjimo kortelė ir padeda susiorientuoti kuria puse kortelę įdėti į bankomatą ar kortelių skaitytuvą. 

Mūsų klientų aptarnavimo skyriai yra lengvai prieinami žmonėms su negalia. Apribojimų yra tik Klaipėdos klientų aptarnavimo centre, kuriame rampos negalima įrengti dėl Nekilnojamo turto kultūros paveldo apsaugos įstatymo. Šiame padalinyje mūsų darbuotojai yra apmokyti, bei visada ras būdą padėti ir suteikti reikiamas paslaugas, nepaisant prieigos. 

Jei jums reikia papildomos pagalbos ar pageidaujama paslauga yra sunkiai pasiekiama, visada nedvejodami kreipkitės tiesiogiai į mūsų darbuotojus.

Skaitmeninių paslaugų prieinamumą siekiame užtikrinti pagal  WCAG 2.1 prieinamumo standartus (nuoroda anglų kalba). Dirbame atnaujindami savo skaitmeninius kanalus, kad jie atitiktų šiuos standartus.

Skaitmeninių kanalų prieinamumas

Įvertinome svarbiausių paslaugų prieinamumą skaitmeniniuose kanaluose. Vis dar randame trūkumų, kuriuos siekiame pašalinti. Esame suplanavę atnaujinimus mūsų tinklalapyje, interneto banke ir mobiliajame banke atlikti iki 2025 m. gruodžio mėn. Patobulinimus nuolat tęsime ir vėliau bei šią ataskaitą  atnaujinsime kas ketvirtį.

Naršymas tik klaviatūra
Mūsų interneto svetainėje klientai gali naršyti naudodami tik klaviatūra.

Priartinimas ir atitolinimas
Svetainėje galima artinti ar tolinti vaizdą – tai leidžia padidinti tekstą ir paveikslėlius. Daugumoje naršyklių naudokite „Ctrl“ arba „Cmd“ kartu su „+“ norėdami padidinti, kartu su „-“ – sumažinti, o su „0“ – atstatyti pradinį dydį.

Iš dalies neprieinamas turinys

Mūsų skaitmeniniai kanalai yra nuolat atnaujinami. Žemiau pateiktas turinio ir funkcijų sąrašas, kuriuos šiuo metu tobuliname.

Naršymas klaviatūra
Kai kurios interneto ir mobiliojo bankų dalys dar nėra visiškai prieinamos naudojantis tik klaviatūra. Šie trūkumai bus pašalinti iki 2025 m. rugsėjo.

Naudojimasis ekrano skaitytuvu
Kai kurios mūsų skaitmeninių kanalų dalys vis dar nėra suprantamos ekrano skaitytuvams, kurie konvertuoja tekstą į garsą regėjimo negalią turintiems žmonėms. Šie trūkumai bus pašalinti iki 2025 m. rugsėjo.

Patogiam naudojimui rekomenduojame šiuos ekrano skaitytuvus:
- NVDA (Windows)
- Talkback (Android įrenginiams)
- Voiceover (iOS įrenginiams)

Interaktyvaus turinio aprašymai
Kai kuris interaktyvus turinys neturi tekstinių aprašymų, kuriuos galėtų perskaityti pagalbinės technologijos. Tai gali būti grafikai ar duomenų atvaizdavimas.

Kontrastas
Kai kuriuose tekstuose, grafikuose ar interaktyviuose elementuose kontrastas gali būti per mažas.

Vaizdo didinimas/mažinimas
Kai kuriose interneto banko ar mobiliojo banko vietose gali neveikti teksto dydžio keitimas.

Spalvų naudojimas
Kai kuriais atvejais, pvz., formose ar grafikuose, informacija perteikiama vien tik spalvomis, be teksto.

Alternatyvus tekstas paveikslėliams
Sudėtingi vaizdai, tokie kaip lentelės ar diagramos, ne visada pateikia informaciją prieinamu būdu - tekstu.

Antraščių struktūra
Kai kuriais atvejais ekrano skaitytuvai gali neteisingai interpretuoti antraščių išdėstymą bei jų prioritetus.

Vaizdo turinys
Kai kuriuose anksčiau sukurtuose vaizdo įrašuose gali trūkti subtitrų arba garsinio aprašymo. Naujai kuriamas turinys atitinka prieinamumo reikalavimus.

Atsiliepimai apie prieinamumą

Nuolat siekiame užtikrinti, kad mūsų klientų aptarnavimo kanalai būtų kuo prieinamesni. Jei naudodamiesi mūsų banko paslaugomis, skaitmeninių kanalų sprendimais ar skaitydami šį pranešimą pastebėjote trūkumų – prašome pranešti mums.

Su mumis galite susisiekti:
- skambindami telefonu +370 5 239 3444
- el. paštu: [email protected]
- tinklalapyje, naudodamiesi pokalbių internetu funkcija

Tekstas atnaujintas 2025 m. birželio 25 d.