Dėl COVID‑19 pandemijos bankams pradėjus daugiau paslaugų teikti nuotoliniu būdu, padaugėjo ir telefoninių sukčių, apsimetinėjančių banko darbuotojais. Žmonėms prisiskambinę telefoniniai sukčiai dažniausiai bando sužinoti banko klientų duomenis – išvilioti internetinės bankininkystės prisijungimo informaciją, Smart‑ID prisijungimo kodus ir kitą konfidencialią informaciją, suteikiančią prieigą prie klientų finansų. Tam, kad nepatektume į spąstus, „Luminor“ banko ekspertas Linas Sadeckas dalijasi paprastais patarimais, padėsiančiais atpažinti finansinius sukčius.

„Per COVID‑19 krizę tiek bankai, tiek kitų paslaugų teikėjai prisitaikė prie susidariusios situacijos ir klientams pasiūlė aktyviau naudotis nuotolinėmis paslaugomis, perkeliant jas į telefonus ar kompiuterius. Tačiau sukčiai taip pat greitai prisitaikė prie pasikeitimų ir vis dažniau ieško naujų būdų, kaip išvilioti pinigus iš klientų. Pavyzdžiui, paskambinę klientams banko vardu įtikina padiktuoti prisijungimo duomenis prie elektroninės bankininkystės. Tad labai svarbu informuoti klientus apie tai, kaip atskirti tikrąjį banko darbuotoją nuo sukčiaus – ypač kalbant telefonu, kai skambinančiam asmeniui nereikia įrodyti savo tapatybės pateikiant darbuotojo pažymėjimą“, - pabrėžia Linas Sadeckas.
 
Svarbiausi patarimai, padėsiantys atpažinti, jog skambinantysis nėra banko darbuotojas: 

Dažnu atveju klientai neinformuoja banko apie telefoninius sukčius dėl įvairiausių priežasčių – nepatogu prisipažinti tapus sukčiavimo auka, manoma, jog prarasta suma yra per maža pranešti bankui ar jos susigražinti nebepavyks. Jei buvo įtariamas sukčiavimas, sukčiams buvo pervesti pinigai, nutekėjo mokėjimo kortelės informacija arba internetinės bankininkystės duomenys, apie tai reikėtų kuo greičiau pranešti teisėsaugos institucijoms bei savo bankui. Taip pat, jei savo kortelę pametėte arba įtariate, kad ji galėjo patekti į netinkamas rankas, turite nedelsdami ją užblokuoti internetiniame banke arba kuo greičiau kreiptis į savo banką.

Apie „Luminor“: „Luminor“ yra trečias pagal dydį finansinių paslaugų teikėjas Baltijos šalių bankininkystės rinkoje, 2020 birželio 30 dieną turėjęs 15,6 proc. indėlių ir 17,68 proc. paskolų rinkos dalis. 2500 „Luminor“ darbuotojai aptarnauja 900 000 klientų. 1 lygio kapitalo pakankamumo (CET1) koeficientas yra 22 proc., o akcinis kapitalas sudaro 1,6 mlrd. eurų.

Daugiau informacijos: Indrė Baltrušaitienė

Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!