Beveik trečdalį per pirmuosius veiklos metus Lietuvos rinkoje įsitvirtinusių jaunų įmonių yra įkūrusios moterys. Dauguma moterų verslininkių rado savo nišą – dirba pelningai ir planuoja verslo plėtrą.
Šia įžvalgas pranešime „Moterys versle: mitai ir tikrovė“ DNB bankas pristatė Vilniaus „Litexpo“ parodų ir kongresų centre vykusioje kasmetinėje Lietuvos moterų konferencijoje VEIKLI.
„Tai, kad kas trečiai jaunai Lietuvos įmonei vadovauja moterys vienareikšmiškai vertinti sunku – vieniems gali atrodyti „tik kas trečiai“, kitiems – „net kas trečiai įmonei“. Tačiau akivaizdus faktas, kad versle moteris nėra silpnoji lytis. Tiesa, moterų vadovavimo stilius dažnai gerokai skiriasi nuo vyrų – jei vyrai linkę agresyviai plėsti verslą, tai moterys versle yra nuosaikesnės ir atsargesnės“, - konferencijoje VEIKLI pažymėjo DNB banko Smulkių ir vidutinių įmonių bankininkystės skyriaus vadovas Andrius Ivašauskas.
Pasak A. Ivašausko, tai, kad beveik kas trečiai jaunai Lietuvos įmonei vadovauja moteris yra tikrai aukštas rodiklis, kuris atitinka Europos Sąjungos vidurkį. Palyginimui, JAV įsteigtų naujų verslų dalis siekia 40 proc., D. Britanijoje – 33 proc., o Vokietijoje – 29 proc.
DNB atstovo teigimu, pastaruoju metu pastebima tendencija, kai moterys ryžtasi atsisakyti karjeros samdomame darbe ir pradeda savo verslą. Moterys dažniausiai savo verslo imasi dėl galimybės derinti šeimos ir darbinius interesus ir užsitikrinti stabilias pajamas.
Šią tendenciją parodo ir DNB banko užsakymu atliktas „Jauno verslo barometras“ rinkos tyrimas, kurio rezultatai parodė, kad Lietuvoje daugiau pelningai veikiančių įmonių vadovauja vyrai, o tarp moterų vadovaujamų įmonių daugiau yra tokių, kurios pelno negauna, tačiau save išlaiko.
Be to, paaiškėjo, kad moterys yra nuosaikesnės optimistės nei vyrai – tarp moterų verslininkių yra daugiau manančių, kad jos šiemet padidinti apyvartą 25 proc., tačiau tarp planuojančių padidinti apyvartą daugiau nei 51 proc. aiškiai dominuoja vyrų vadovaujamos bendrovės.
Paprašius įvardinti pagrindinius verslo plėtros būdus per ateinančius 6 mėnesius, tiek vyrai ir moterys daugiausiai pabrėžė produktų/paslaugų pardavimų didinimą vietos rinkoje, naujų produktų ir paslaugų įvedimą. Tačiau tarp moterų buvo kur kas mažiau planuojančių savo produktus ir paslaugas pristatyti užsienio rinkose – tai taip pat parodo, kad moterys nėra linkusios prisiimti didesnį rizikos lygį versle.
Be to, tyrimo duomenimis, daugiau moterų nei vyrų yra nelinkusios papildomai finansuoti savo verslą. Tarp moterų aiškiai mažiau ketinančių pasinaudoti banko paskola ar lizingu, pritraukti rizikos kapitalo fondus ar privačius investuotojus.
Paprašius įvardinti faktorius, kurie lemia verslo sėkmę, moterys labiau nei vyrai vertino unikalią verslo idėją, komandą, lyderystę, finansavimo užtikrinimą. Tuo tarpu pagrindinėmis nesėkmių priežastimis moterys įvardijo vadybos kompetencijų ir žinių apie verslo specifiką stoką, kai vyrai labiau akcentavo produkto/paslaugos neatitikimą potencialiems klientų lūkesčiams, apyvartinio kapitalo stoką.
„Šie skirtumai tik parodo, kad moterų verslo stiprybę lemia skirtingas nei vyrų lyderystės stilius, aukštas emocinis intelektas ir komunikacija, prioritetas ne vien rezultatui, bet ir sklandžiam procesui, - pabrėžė A. Ivašauskas.
Konferencija VEIKLI – kasmetinė ir specializuota konferencija, skirta aktyvioms ir veiklioms moterims - nuo šeimos iki sėkmingos darbuotojos ar verslininkės, Konferencijos metu pristatytos moterims aktualios temos, naudingi specialistų/lektorių patarimai, įkvepiančių veiklių moterų istorijos.
Tvarkyk savo finansus lengvai su Luminor!