„Nordea“ devynių mėnesių pelnas Lietuvoje – 53 mln. litų
2014-10-22
Didžiausia Šiaurės ir Baltijos šalių finansų grupė „Nordea“ Lietuvoje per tris ketvirčius uždirbo 53 mln. litų neaudituoto pelno po atidėjinių. Atitinkamu laikotarpiu pernai šis rodiklis siekė 60,4 mln. litų. Pelnas prieš atidėjinius, lyginant su praėjusių metų pirmais trimis ketvirčiais, augo 35,5 proc. ir siekė 72,6 mln. litų.
Bendras indėlių portfelis trečiojo ketvirčio pabaigoje, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, didėjo 34,2 proc., jo bendra vertė siekė 4 mlrd. litų. Gyventojų indėliai didėjo 15,2 proc., o juridinių asmenų indėlių suma, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 40 proc.
„Tiek gyventojai, tiek ir verslas, didėjant pasaulio ekonomikos neapibrėžtumui, trečiąjį ketvirtį dar aktyviau taupė. Didėjantis indėlių portfelis ir lėšos atsiskaitomosiose sąskaitose taip pat rodo gyventojų ir įmonių rengimąsi euro įvedimui. Latvijoje ir Estijoje prieš euro įvedimą buvo stebima panaši tendencija, kadangi visos lėšos sąskaitose ir indėliuose euro įvedimo dieną konvertuojamos nemokamai“, – aiškina banko „Nordea“ vadovė Baltijos šalims Inga Skisaker.
Rugsėjo pabaigoje banko paskolų portfelis, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, mažėjo 1,5 proc. ir siekė 7,9 mlrd. litų. Fizinių asmenų paskolų portfelis beveik nepakito – mažėjo 0,3 proc. ir sudarė 2,9 mlrd. litų, iš jų 2,4 mlrd. litų buvo būsto paskolos. Per devynis mėnesius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, būsto paskolos padidėjo 0,7 proc. Banko „Nordea“ juridinių asmenų paskolų portfelis trečiojo ketvirčio pabaigoje, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai mažėjo 2,2 proc. ir sudarė 5 mlrd. litų.
Banko „Nordea“ vadovė Baltijos šalims Inga Skisaker taip pat pastebi, kad klientų elgsenos tendencijos išlieka panašios – vis daugiau žmonių pageidauja savo finansinius reikalus tvarkyti internetu. Kiekvieną ketvirtį didėja internetinės ir mobiliosios bankininkystės klientų aktyvumas.
„Nordea“ programėlę išmaniesiems telefonams parsisiuntė 40 proc. daugiau klientų nei atitinkamu laikotarpiu pernai. Klientų, besinaudojančių mobiliąja bankininkyste, skaičius padidėjo du kartus, tiek pat kartų didėjo ir prisijungimų prie mobiliosios bankininkystės. Aktyviai besinaudojančių internetine bankininkyste klientų dalis padidėjo 8,5 proc.