Gebėjimas išgirsti ir atliepti kliento poreikius – privačiojo bankininko profesijos esmė

„Luminor“ kviečia artimiau susipažinti su žmonėmis, kurie kasdien rūpinasi jūsų asmeniniais finansais. Viena iš jų – jau apie 10 metų privačiąja bankininke dirbanti Jolanta Kontutienė, kuri finansais domisi nuo pat mažumos.

„Mano mėgstamiausias žaidimas vaikystėje buvo „Monopolis“, be to, tėvai ganėtinai anksti man ėmė patikėti pinigus, mokė, kaip su jais elgtis, kaip juos taupyti. Karjerą finansiniame sektoriuje pradėjau bene prieš 20 metų, baigusi studijas tarptautinio verslo srityje. Iš pradžių buvau banko klientų aptarnavimo specialistė, tačiau po truputį kilau profesiniais laiptais, sėmiausi visapusiškos patirties iš šalia dirbusių kolegių, kurios buvo puikios privačiosios bankininkės. Galiausiai gavau galimybę šios specialybės batus pasimatuoti ir pati“, – pasakoja J. Kontutienė.

Viena svarbiausių savybių – gebėjimas išgirsti
 
Specialistė pabrėžia, kad šios profesijos esmė – pasitikėjimu grįsto tarpusavio santykio su klientu kūrimas ir nuolatinis jo išklausymas. Todėl privatieji bankininkai privalo būti empatiški, pozityviai nusiteikę savo darbo profesionalai.
 
„Gebėjimas išgirsti žmogaus norus ir stengtis atliepti jo poreikius – mūsų pagrindinė misija. Šio tikslo padeda siekti nuoseklus gilinimasis į kiekvieną situaciją, rūpestingumas ir atidumas. Be to, neabejoju, kad šiame darbe man pagelbėja ir optimizmas bei pozityvus požiūris į gyvenimą. Tai reiškia, kad į kiekvieną klientą mėgstu žvelgti kaip į galimybę nuveikti tiek daug – susipažinti ir pažinti, išklausyti jo gyvenimo istoriją. Tai leidžia lengviau užmegzti artimą ryšį, kurio negalėtų pakeisti joks robotas“, – teigia privačioji bankininkė.
 
Ji pažymi, kad kitas itin reikšmingas aspektas, prisidedantis prie sėkmingo kasdienio darbo – atsakomybe paremti veiksmai ir žodžiai.
 
„Privatusis bankininkas negali į kairę ir į dešinę dalinti tuščių pažadų – tai reikštų, kad su žmogumi kurtas santykis griūva tarsi kortų namelis, nukentėtų ir banko reputacija. Tiesa, galimybių atliepti klientų poreikius būna ne visada, o kartais pasitaiko ir netikėtų situacijų, kurios iš pirmo žvilgsnio yra be išeities. Tokiu atveju mūsų profesijos atstovas turi būti sąžiningas ir lankstus – atvirai papasakoti apie esamą padėtį ir tuo pat metu pakeisti perspektyvą, į viską pasižiūrėti iš kitos pusės“, – sako J. Kontutienė.
 
Nuolat mokosi iš klientų
 
Privačioji bankininkė pratęsia, kad ši profesija reiškia itin dinamišką kasdienybę, daugybės skirtingų žmonių pažinimą ir galimybę iš jų mokytis.

„Kiekvieną dieną nežinome, kas mūsų lauks, tačiau aš į tai mėgstu žvelgti ne kaip į iššūkį, o galimybę atrasti šį tą naujo. Be abejo, šią kelionę palengvina platus spektras žmonių, kurių gyvenimiška patirtis leidžia sparčiai augti. Pavyzdžiui, dar dabar atsimenu vieną patarimą, kuriuo pasidalijo klientė po ilgo susitikimo – „kantrybė yra geriausia dorybė“. Ir išties, mūsų darbas neapsieina be nuolatinio laukimo ar kartais varginančių diskusijų. Todėl dažniausiai geriausią sprendimą padeda rasti ne skubėjimas, o gebėjimas išlaikyti šaltą protą“, – pasakoja J. Kontutienė.
 
Laisvu laiku – platus spektras veiklų
 
Privačioji bankininkė dalijasi, kad laisvalaikiu ji itin mėgsta skaityti, leisti laiką su šeima ir būti gamtoje. Šias veiklas per pastaruosius dvejus metus papildė ir nauji hobiai.
 
„Paskutiniu metu stengiuosi kuo daugiau dėmesio skirti sau – dar labiau susidraugauti su savimi, geriau pažinti save, todėl užsiiminėju joga ir meditacija. Be to, palyginus naujas atradimas – be galo gražūs miškai ir takai, besidriekiantys visai šalia mano namų. Džiaugiuosi, kad nebereikia važiuoti ilgų kilometrų, norint rasti artimą lopinėlį gamtos. Na o paskutinė knyga, kuri man paliko gilų įspūdį ir privertė susimąstyti – Ajahn Brahm „Atverk savo širdies duris“, – sako J. Kontutienė.