Nors elektroninė prekyba nėra naujiena, pastaruoju metu turėti internetinę parduotuvę kai kuriems verslams tapo kone būtinybe. Pateikiame 5 priežastis, kodėl tradicinį prekystalį iškeisti į virtualų vertėtų jau dabar.

1. Internetas ir prekyba internetu Lietuvoje kasmet populiarėja
 
Statistikos departamento duomenimis, ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu Lietuvoje naudojasi 81 proc. 16-74 m. gyventojų, o 82 proc. namų ūkių turi interneto prieigą. 25-44 m. amžiaus grupėje naudojimasis internetu viršija 95 proc.
 
Natūralu, kad net ir ne karantino sąlygomis, taupydami laiką ir energiją vis daugiau žmonių stengiasi apsipirkti nuotoliniu būdu – perkami ne tik drabužiai, avalynė, bet ir maisto prekės bei statybinės medžiagos.
 
Jei 2013-aisiais bent kartą per metus prekes ar paslaugas įsigijo vos per 25 proc. lietuvių, 2018-aisiais šis skaičius jau viršijo 40 proc.
 
Prie tokio natūralaus augimo pridėjus ir dėl COVID-19 viruso susidariusią situaciją, galima prognozuoti beprecedentį elektroninės prekybos šuolį. Todėl verslai, siekdami išlikti konkurencingi, šiandien turi labai greitai reaguoti į kintančias aplinkybes ir stengtis perorientuoti savo verslo modelį į prekių bei paslaugų prekybą internete.
 
2. Elektroninė prekyba – greičiausias būdas sėkmingai patekti į rinką
 
Jeigu bent kiek rimčiau svarstėte apie nuosavo verslo startą (arba jį jau pradėjote), tikrai žinote, kiek laiko, pastangų ir pradinio kapitalo reikalauja fizinės parduotuvės, biuro ar priimamojo atidarymas. Patalpų paieškos – bene didžiausias galvos skausmas visiems pradedantiesiems.
 
Tuo tarpu elektroninę prekybą pradėti galite tiesiog iš savo svetainės. Mažiau kaštų – greitesnis įėjimas į rinką ir spartesnis augimas.
 
3. Didelės plėtros galimybės
 
Reklamuoti savo elektroninę parduotuvę ir pasiekti naujus klientus yra daug paprasčiau. Pagalvokite – juk galite prekiauti ne tik savo mieste ar apylinkėse, bet visoje Lietuvoje (ir netgi kitose šalyse). Vietinėse parduotuvėlėse lankosi tik tam tikras ribotas žmonių skaičius, o internetu parduota prekė greitai ir patogiai pasieks klientus ir už kelių šimtų kilometrų.
 
Elektroninės parduotuvės infrastruktūros plėtros galimybės yra didesnės nei fizinės parduotuvės. Patekti į naujas rinkas ir įdiegti naujoves tampa lengviau. Taip pat paprasčiau bendrauti su savo klientais, diegti lojalumo programas bei rinkti atsiliepimus ir gauti atgalinį ryšį.
 
4. Suvaldyta rizika – ne tik karantino situacijoje
 
Nenuostabu, kad apie elektronines parduotuves itin aktyviai prabilta būtent dabar. Reikalavimas laikytis socialinio atstumo, įvairūs griežti veiklos bei verslo ribojimai kai kurias fizines parduotuves atvedė į nepavydėtiną situaciją.
 
Tačiau net ir ne karantino sąlygomis elektroninių parduotuvių savininkus išorės veiksniai veikia nepalyginti mažiau. Joms nebaisios epidemijos, gamtos stichijos ar fiziniai apiplėšimai. Tokioms parduotuvėms nereikia samdyti saugos tarnybų, pirkti vaizdo stebėjimo kamerų ar bijoti, kad patalpų stogą nuneš uraganinis vėjas.
 
5. Klientams sunku keisti savo įpročius
 
„Prie gero greitai priprantama“, – sako populiari patarlė. Tačiau įpročiai keičiasi sunkiai ir ilgai. Juk ne veltui įprasti kas rytą mankštintis ar lįsti po šaltu dušu nėra taip paprasta.
 
Turbūt dėl šio psichologinio aspekto elektroninės parduotuvės iki šiol vis dar nebuvo vertinamos taip, kaip fizinės. Žmonės labai ilgai buvo įpratę maisto prekes rinktis patys, lėtai vaikščioti po prekybos centrus ir apžiūrinėti skirtingus produktus. Daugumą gąsdino faktas, kad drabužius ar batus galima pirkti jų nesimatuojant.
 
Tačiau COVID-19 krizė privertė šiuos įpročius pakeisti. Laikantis socialinio atstumo ir neveikiant daugeliui fizinių parduotuvių, esame tiesiog priversti perlipti per savo įsitikinimus ir užsisakinėti įvairias prekes internetu.
 
Labai tikėtina, kad šis pokytis greitai taps dalies žmonių įpročiu. Todėl, žiūrint toliaregiškai, elektroninės parduotuvės atidarymas yra prisitaikymas prie naujų jūsų klientų poreikių.
 
Taip, elektroninė parduotuvė nėra stebuklinga burtų lazdelė, kuria pamojus jūsų verslas augs ir klestės savaime. Kiekvienai veiklai reikalingos žinios, strateginiai sugebėjimai bei investicijos. Kai kurios sritys internete gali pasiekti daug geresnių rezultatų nei kitos, todėl bet kuriuo atveju prieš pradedant rekomenduojame gerai įsivertinti savo galimybes.