Logistika – bene daugiausia klausimų ir skaičiavimų kelianti kiekvieno verslo dalis. Ir jei fizinei parduotuvei šioje srityje svarbiausi yra santykiai su tiekėjais ir prekių eksponavimas, tai turint elektroninę parduotuvę itin svarbu tinkamai ir patogiai pristatyti prekes tiesiai savo klientams. Dalinamės 3 patarimais, ką reikėtų apgalvoti prieš išsiunčiant siuntinius pirkėjams.

1. Tiksliai išanalizuokite savo prekes, auditoriją ir verslo modelį

Prieš nusprendžiant, kokiu būdu savo prekes pristatysite klientams, siūlome įvertinti savo verslo modelį, apibrėžti tikslinę auditoriją (t.y. aprašyti tipinio jūsų pirkėjo portretą), sandėlio, iš kurio vyks siuntimas vietą, produkcijos tūrį, pobūdį ir pan.

Šiuo metu prekės gali būti pristatomos įvairiai:

  • į namus per kurjerį;
  • į siuntinių stoteles;
  • Paštu;
  • atiduodamos sutartoje vietoje (pvz. jūsų namuose ar fizinėje parduotuvėje).

Kiekvienas būdas turi savų privalumų ir trūkumų. Pavyzdžiui, jei planuojate, kad per dieną pristatyti turėsite daugiau nei 10 prekių, turbūt nenorėtumėte jų perdavinėti iš savo namų – tai tiesiog nebūtų patogu ir užimtų daug laiko. Tuo tarpu į siuntinių stoteles pristatyti galėsite tik riboto tūrio produkciją, todėl, jei prekiaujate didelių gabaritų prekėmis, tai irgi nėra išeitis. Jeigu prekiaujate jaunesnei auditorijai skirtomis prekėmis, siuntinių stotelės – puikus pasirinkimas, nes jauni žmonės dažnai yra ypač užimti ir jiems svarbu nebūti pririštiems prie konkretaus pristatymo laiko. O vyresnė auditorija vertina komfortą, todėl čia geriausias pasirinkimas – kurjeris arba tradicinis paštas.

2. Aiškiai ir patogiai aprašykite prekių pristatymo sąlygas bei kainas

Savo el. parduotuvėje turėtumėte klientams kuo patogiau ir aiškiau pateikti prekių pristatymo variantus, kainas bei grąžinimo politiką.

Populiariausi keli siuntimo kainodaros variantai:

  • Nemokamas prekių pristatymas – patraukliausias klientams. Tačiau reikia įvertinti, kada tai apsimoka jūsų verslui. Nemokamą pristatymą prekeiviai dažnai siūlo nuo tam tikros užsakymo sumos;
  • Viena konkreti kaina visiems užsakymams – šią sistemą lengva kontroliuoti, ji lengvai suprantama pirkėjams. Tačiau kai kurie klientai, norintys įsigyti pigesnes prekes, gali būti šia taisykle nepatenkinti;
  • Kintanti kaina – priklausomai nuo prekės dydžio, svorio ir pan. – sudėtingesnė kainodara, tačiau, klientų požiūriu, teisingesnis apskaičiavimas.

Prekių grąžinimo neišvengia nė vienas verslas, ypač elektroninės parduotuvės. Todėl svarbu iš karto perspėti savo klientus apie grąžinimo terminus, būdą, apgalvoti, kaip grąžinsite jiems pinigus. Kuo tiksliau viską apibūdinsite, tuo mažiau klausimų ir nepasitenkinimo sulauksite ateityje.

3. Užtikrinkite sklandų vidinį procesą ir nuolat jį peržiūrėkite

Tam, kad prekės sklandžiai pasiektų klientą, reikia turėti ne tik gerus pristatymo partnerius, bet ir sustyguoti procesą įmonės viduje. Pasirūpinkite, kad:

  • Su prekių pristatymu dirbtų konkretus žmogus arba atskira komanda;
  • Turėtumėte lengvai naudojamą ir patikimą siuntų registravimo sistemą;
  • Nustatykite vidinius tikslus: per kiek laiko turi būti apdorojami užsakymai ir prekių grąžinimai.

Net jei savo veiklos pradžioje sukūrėte puikiai veikiantį vidinį procesą, nepamirškite, kad plečiantis verslui gali kilti naujų iššūkių. Todėl šis procesas turi būti nuolat peržiūrimas ir tobulinamas.

Kontroliuoti ir gerinti pristatymo kokybę jums gali padėti atsiliepimų skiltis jūsų el. parduotuvėje ir paprastas bei greitas tiesioginis bendravimas su klientais.