Kaip „Smart-ID“ veikia?

„Smart-ID“ galima naudoti „iOS“ ar „Android“ išmaniuosiuose įrenginiuose su interneto ryšiu arba „WiFi“ ryšiu. Kad galėtum naudotis, parsisiųsk programėlę iš „Google Play“ arba „Apple Store“ ir užregistruok paskyrą naudojantis Luminor|DNB turimomis kodų kortelėmis, kodų generatoriumi, mobiliu parašu ar elektroniniu parašu. Kai naudosi „Smart-ID“, bus prašoma įvesti PIN1 kodą jungiantis ir PIN2 kodą tvirtinant operacijas (pvz. pervedimus).

Ar naudotis „Smart-ID“ yra saugu?

Taip, „Smart-ID“ yra ypatingai saugus sprendimas asmens tapatybės patvirtinimui ir elektroniniam pasirašymui. Taikomi keli saugos faktoriai:

  1. tai, ką žinai tik tu – tavo slapti PIN1 ir PIN2 kodai;
  2. tai, ką turi tik tu – „Smart-ID“ programėlė tavo mobiliajame telefone.

PIN kodai niekur neįrašomi išmaniajame įrenginyje, todėl net jei jį pamestum ar jis būtų pavogtas, tavo „Smart-ID“ programėle negalėtų pasinaudoti niekas kitas. Kad „Smart-ID“ naudotumeis saugiai, vadovaukis šiais saugumo principais:

  • Niekam neatskleisk savo PIN1 ir PIN2 kodų
  • Visada įsitikink, kad tvirtinai operaciją, kurią tu inicijavai. Įsitikink, kad programėlėje rodomas patvirtinimo kodas sutampa su bankininkystėje rodomu kodu.
  • Papildomai apsaugok savo įrenginį apsaugos kodu ar vadovaujantis kitais saugumo principais.

Ką daryti pametus ar kitaip netekus telefono?

1. Susisiek su „Smart-ID“ klientų aptarnavimo centru ir paprašyk pašalinti paskyrą (telefonu: +370 670 41 807 arba 1807, arba el. paštu: help.lt@smart-id.com).

2. Jeigu susikūrei „Smart-ID“ paskyrą su m. parašu arba e. parašu, gali prisijungti prie „Smart-ID“ savitarnos portalo su „Smart-ID“, mobiliu parašu ar elektroniniu parašu ir pašalinti „Smart-ID“ paskyrą. Klientui turint kelias aktyvias „Smart-ID“ paskyras skirtinguose išmaniuose įrenginiuose, galima jungtis prie savitarnos portalo ir naudojant kitą įrenginį su „Smart-ID“.

SVARBU! Luminor neturi prieigos ar teisių pašalinti „Smart-ID“ paskyrą kliento vardu.

Pamiršau PIN kodą (-us) – ką turėčiau daryti?

„Smart-ID“ neteisingas PIN kodas gali būti įvestas ne daugiau nei 9 kartus:

  1. 3 kartus iš eilės įvedus neteisingą PIN kodą, „Smart-ID“ paskyra bus užblokuota 3 valandoms.
  2. Po 3 valandų bus galima bandyti jungtis iš naujo. Jei ir vėl bus įvestas neteisingas PIN kodas 3 kartus iš eilės, „Smart-ID“ programėlė bus užblokuota 24 valandoms.
  3. Po 24 valandų klientas gali vėl bandyti įvesti PIN kodą. Suvedus neteisingai kodą 3 kartus iš eilės neteisingai, „Smart-ID“ užblokuojama visiškai. Tokiu atveju teks „Smart-ID“ pašalinti ir susikurti naują paskyrą.

Kaip pasikeisti „Smart-ID“ PIN kodus?

Šiuo metu nėra galimybės pakeisti „Smart-ID“ PIN kodų. Jei yra įtarimas, kad be tavęs dar kas nors žino „Smart-ID“ PIN kodus, privalai pašalinti savo „Smart-ID“ paskyrą ir susikurti naują su kitais PIN kodais.

Nebenoriu naudotis „Smart-ID“ paskyra – kaip galiu ją pašalinti?

Tą padaryti galima šiais būdais:

  1. Pašalink paskyrą iš „Smart-ID“ programėlės (ištrynus programėlę paskyra nebus pašalinta).
  2. Susisiek su „Smart-ID“ klientų aptarnavimo centru ir paprašyk pašalinti paskyrą (telefonu: +370 670 41 807 arba 1807, arba el. paštu: help.lt@smart-id.com).
  3. Jeigu susikūrei „Smart-ID“ paskyrą su m. parašu arba e. parašu, gali prisijungti prie „Smart-ID“ savitarnos portalo su „Smart-ID“, mobiliu parašu ar elektroniniu parašu ir pašalinti „Smart-ID“ paskyrą. Klientui turint kelias aktyvias „Smart-ID“ paskyras skirtinguose išmaniuose įrenginiuose, galima jungtis prie savitarnos portalo ir naudojant kitą įrenginį su „Smart-ID“.
SVARBU! Luminor neturi prieigos ar teisių pašalinti „Smart-ID“ paskyrą kliento vardu.

Ar galiu „Smart-ID“ naudotis užsienyje?

Taip, kol tavo išmaniajame įrenginyje yra veikiantis interneto ryšys, gali naudotis visame pasaulyje.

Turiu mobilųjį parašą, kam man reikia „Smart-ID“?

„Smart-ID“ gali naudoti visuose savo išmaniuosiuose įrenginiuose, reikia tik belaidžio ar mobiliojo interneto ryšio – nereikia tarptinklinio duomenų ryšio ir specialios SIM kortelės.

Kokius autentifikavimo būdus galima naudoti registruojant „Smart-ID“ paskyrą?

„Smart-ID“ gali užregistruoti elektroniniu būdu, naudodamas kodų korteles, kodų generatorių arba m. parašą, e. parašą.

Jei „Smart-ID“ paskyra registruojama naudojant kodų kortelę arba kodų generatorių, bus sukurtas saugus parašas, kuris gali būti naudojamas Luminor | DNB ar kitų „Smart-ID“ sprendimą palaikančių bankų interneto banke arba mobiliajame banke.

Jei „Smart-ID“ paskyra yra registruojama naudojant mobilųjį parašą arba e. parašą, bus sukurtas pažangus elektroninis parašas su kvalifikuotu sertifikatu ir gali būti naudojamas bet kokioms „Smart-ID“ sprendimą palaikančioms el. paslaugoms.

Ar galiu turėti keletą „Smart-ID“ paskyrų keliuose išmaniuosiuose įrenginiuose?

Taip, įrenginių skaičius neribojamas. Reikia parsisiųsti ir įdiegti „Smart-ID“ bei užregistruoti naują „Smart-ID“ paskyrą kiekvienam išmaniajam įrenginiui.

Kiek laiko galiu naudotis savo „Smart-ID“ paskyra?

Paskyra yra aktyvi 3 metus. Prieš pasibaigiant esamos paskyros terminui, gali susikurti naują paskyrą.

Turiu sąskaitas SEB ir „Swedbank“ bankuose. Ar norėdamas pasinaudoti Luminor | DNB interneto arba mobiliojo banko paslaugomis, privalau turėti skirtingas „Smart-ID“ paskyras?

Ne. Tam, kad galėtum pasinaudoti Luminor|DNB interneto arba mobiliuoju banku, nereikia turėti atskirų „Smart-ID“ paskyrų.

Ar verslo klientai gali naudoti „Smart-ID“ elektroninei bankininkystei?

Taip, naudojant „Smart-ID“, galima naudotis tiek asmeninėmis, tiek įmonės banko sąskaitomis. Tiesiog reikia pasirinkti atitinkamus prisijungimo duomenis jungiantis prie interneto arba mobiliojo banko.

Ar m. parašo sutrikimai turi įtakos „Smart-ID“ veikimui, jeigu paskyra sukurta su m. parašu?

Neturės. M. parašas naudojamas tik registracijos momentu.

Kyla klausimų apie kitus mūsų produktus?