Kaip „Smart-ID“ veikia?

„Smart-ID“ galima naudoti „iOS“ ar „Android“ išmaniuosiuose įrenginiuose su interneto ryšiu arba „WiFi“ ryšiu. Kad galėtum naudotis, parsisiųsk programėlę iš „Google Play“ arba „Apple Store“ ir užregistruok paskyrą naudojantis Luminor|DNB kodų generatoriumi, mobiliu parašu ar elektroniniu parašu. Kai naudosi „Smart-ID“, bus prašoma įvesti PIN1 kodą jungiantis ir PIN2 kodą tvirtinant operacijas (pvz. pervedimus).

Ar naudotis „Smart-ID“ yra saugu?

Taip, „Smart-ID“ yra ypatingai saugus sprendimas asmens tapatybės patvirtinimui ir elektroniniam pasirašymui. Taikomi keli saugos faktoriai:

  1. tai, ką žinai tik tu – tavo slapti PIN1 ir PIN2 kodai;
  2. tai, ką turi tik tu – „Smart-ID“ programėlė tavo mobiliajame telefone.

PIN kodai niekur neįrašomi išmaniajame įrenginyje, todėl net jei jį pamestum ar jis būtų pavogtas, tavo „Smart-ID“ programėle negalėtų pasinaudoti niekas kitas. Kad „Smart-ID“ naudotumeis saugiai, vadovaukis šiais saugumo principais:

  • Niekam neatskleisk savo PIN1 ir PIN2 kodų
  • Visada įsitikink, kad tvirtinai operaciją, kurią tu inicijavai. Įsitikink, kad programėlėje rodomas patvirtinimo kodas sutampa su bankininkystėje rodomu kodu.
  • Papildomai apsaugok savo įrenginį apsaugos kodu ar vadovaujantis kitais saugumo principais.

Kodėl jungiantis su Smart-ID kartais turiu įvesti savo asmens kodą?

Prisijungiant prie Luminor interneto ar mobiliojo banko iš naujo įrenginio arba naujos naršyklės, mes kartais prašome jūsų pateikti ir savo asmens kodą. Tokia daugiapakopė saugumo sistema sukurta siekiant užtikrinti saugų naudojimąsi interneto banku.

Ką daryti pametus ar kitaip netekus telefono?

1. Susisiek su „Smart-ID“ klientų aptarnavimo centru ir paprašyk pašalinti paskyrą (telefonu: +370 670 41 807 arba 1807, arba el. paštu: help.lt@smart-id.com).

2. Jeigu susikūrei „Smart-ID“ paskyrą su m. parašu arba e. parašu, gali prisijungti prie „Smart-ID“ savitarnos portalo su „Smart-ID“, mobiliu parašu ar elektroniniu parašu ir pašalinti „Smart-ID“ paskyrą. Klientui turint kelias aktyvias „Smart-ID“ paskyras skirtinguose išmaniuose įrenginiuose, galima jungtis prie savitarnos portalo ir naudojant kitą įrenginį su „Smart-ID“.

SVARBU! Luminor neturi prieigos ar teisių pašalinti „Smart-ID“ paskyrą kliento vardu.

Pamiršau PIN kodą (-us) – ką turėčiau daryti?

„Smart-ID“ neteisingas PIN kodas gali būti įvestas ne daugiau nei 9 kartus:

  1. 3 kartus iš eilės įvedus neteisingą PIN kodą, „Smart-ID“ paskyra bus užblokuota 3 valandoms.
  2. Po 3 valandų bus galima bandyti jungtis iš naujo. Jei ir vėl bus įvestas neteisingas PIN kodas 3 kartus iš eilės, „Smart-ID“ programėlė bus užblokuota 24 valandoms.
  3. Po 24 valandų klientas gali vėl bandyti įvesti PIN kodą. Suvedus neteisingai kodą 3 kartus iš eilės neteisingai, „Smart-ID“ užblokuojama visiškai. Tokiu atveju teks „Smart-ID“ pašalinti ir susikurti naują paskyrą.

Kaip pasikeisti „Smart-ID“ PIN kodus?

Šiuo metu nėra galimybės pakeisti „Smart-ID“ PIN kodų. Jei yra įtarimas, kad be tavęs dar kas nors žino „Smart-ID“ PIN kodus, privalai pašalinti savo „Smart-ID“ paskyrą ir susikurti naują su kitais PIN kodais.

Nebenoriu naudotis „Smart-ID“ paskyra – kaip galiu ją pašalinti?

Tą padaryti galima šiais būdais:

  1. Pašalink paskyrą iš „Smart-ID“ programėlės (ištrynus programėlę paskyra nebus pašalinta).
  2. Susisiek su „Smart-ID“ klientų aptarnavimo centru ir paprašyk pašalinti paskyrą (telefonu: +370 670 41 807 arba 1807, arba el. paštu: help.lt@smart-id.com).
  3. Jeigu susikūrei „Smart-ID“ paskyrą su m. parašu arba e. parašu, gali prisijungti prie „Smart-ID“ savitarnos portalo su „Smart-ID“, mobiliu parašu ar elektroniniu parašu ir pašalinti „Smart-ID“ paskyrą. Klientui turint kelias aktyvias „Smart-ID“ paskyras skirtinguose išmaniuose įrenginiuose, galima jungtis prie savitarnos portalo ir naudojant kitą įrenginį su „Smart-ID“.
SVARBU! Luminor neturi prieigos ar teisių pašalinti „Smart-ID“ paskyrą kliento vardu.

Ar galiu „Smart-ID“ naudotis užsienyje?

Taip, kol tavo išmaniajame įrenginyje yra veikiantis interneto ryšys, gali naudotis visame pasaulyje.

Turiu mobilųjį parašą, kam man reikia „Smart-ID“?

„Smart-ID“ gali naudoti visuose savo išmaniuosiuose įrenginiuose, reikia tik belaidžio ar mobiliojo interneto ryšio – nereikia tarptinklinio duomenų ryšio ir specialios SIM kortelės.

Kokius autentifikavimo būdus galima naudoti registruojant „Smart-ID“ paskyrą?

„Smart-ID“ gali užregistruoti elektroniniu būdu, naudodamas kodų generatorių arba m. parašą, e. parašą.

Jei „Smart-ID“ paskyra registruojama naudojant kodų generatorių, bus sukurtas saugus parašas, kuris gali būti naudojamas Luminor | DNB ar kitų „Smart-ID“ sprendimą palaikančių bankų interneto banke arba mobiliajame banke.

Jei „Smart-ID“ paskyra yra registruojama naudojant mobilųjį parašą arba e. parašą, bus sukurtas pažangus elektroninis parašas su kvalifikuotu sertifikatu ir gali būti naudojamas bet kokioms „Smart-ID“ sprendimą palaikančioms el. paslaugoms.

Ar galiu turėti keletą „Smart-ID“ paskyrų keliuose išmaniuosiuose įrenginiuose?

Taip, įrenginių skaičius neribojamas. Reikia parsisiųsti ir įdiegti „Smart-ID“ bei užregistruoti naują „Smart-ID“ paskyrą kiekvienam išmaniajam įrenginiui.

Kiek laiko galiu naudotis savo „Smart-ID“ paskyra?

Paskyra yra aktyvi 3 metus. Prieš pasibaigiant esamos paskyros terminui, gali susikurti naują paskyrą.

Turiu sąskaitas SEB ir „Swedbank“ bankuose. Ar norėdamas pasinaudoti Luminor | DNB interneto arba mobiliojo banko paslaugomis, privalau turėti skirtingas „Smart-ID“ paskyras?

Ne. Tam, kad galėtum pasinaudoti Luminor|DNB interneto arba mobiliuoju banku, nereikia turėti atskirų „Smart-ID“ paskyrų.

Ar verslo klientai gali naudoti „Smart-ID“ elektroninei bankininkystei?

Taip, naudojant „Smart-ID“, galima naudotis tiek asmeninėmis, tiek įmonės banko sąskaitomis. Tiesiog reikia pasirinkti atitinkamus prisijungimo duomenis jungiantis prie interneto arba mobiliojo banko.

Ar m. parašo sutrikimai turi įtakos „Smart-ID“ veikimui, jeigu paskyra sukurta su m. parašu?

Neturės. M. parašas naudojamas tik registracijos momentu.

Kyla klausimų apie kitus mūsų produktus?